Telefonisch reisadvies 0900 - 728 99 65

Lift station Sliedrecht Baanhoek buiten gebruik

De lift op station Sliedrecht Baanhoek is sinds begin dit jaar buiten gebruik. En dat zal helaas nog voor lange tijd zo blijven. De machine kan niet gerepareerd worden en moet volledig worden vervangen. Dit proces neemt tijd in beslag, waardoor de lift voorlopig niet beschikbaar is.

Complexe vervanging
Uit onderzoek is gebleken dat de volledige liftinstallatie gedemonteerd en vervangen moet worden. Dit is een complexe operatie, onder andere omdat de lift dicht bij de spoorlijn staat, met bovenleiding en hoogspanningskabels. Voor de werkzaamheden moet een kraan het dak van het liftgebouw en de liftcabine verwijderen. Daarnaast moet een nieuwe liftmachine worden besteld en geïnstalleerd.


Wat betekent dit voor reizigers?
Is reizen per trein voor jou uitsluitend mogelijk met behulp van een lift? Neem dan contact op met NS Klantenservice via 030 – 235 78 22. Zij helpen je verder. Je kunt dan ook in aanmerking komen voor een taxi. In dat geval betaalt ProRail de taxikosten. Deze taxi rijdt jou vanaf of naar het eerstvolgende toegankelijke station.


Samenwerking en doorlooptijd
ProRail werkt nauw samen met leveranciers om de lift zo snel mogelijk te herstellen. De planning van de werkzaamheden hangt onder meer af van de levering van de nieuwe liftmachine en het moment waarop een treinvrije periode kan worden ingepland. We doen er alles aan om de lift zo snel mogelijk weer operationeel te krijgen en houden reizigers op de hoogte van de voortgang.

Meer informatie staat op de website van ProRail.